En jul på ön

Likt gamla tider har jag spenderat ett par dagar på ön. 
Ett par dagar som kallas Jul.
Jag har promenerat, burit tofflor, ätit mat lagad på vedspis, beundrat havet, njutit av synen av vackra gamla hus, eftermiddags-vilat, moffat i mig praliner, tänt ett hundratal ljus, spelat spel, lagt pussel, klätt mig varmt, sovit i mitt barnrum, älskat solen och umgåtts med kära.
 
 
 
 
 
Min favorithögtid är midsommar men julen kommer på en god andraplats.
Och med inställningen av att #detblirjuländå har jag verkligen njutit, utan stress och minimalt med förberedelser.
Imorgon infaller sista julfirandet och sedan på söndag ska jag göra en annan favoritsyssla: Shoppa! 
Längtar!

Kommentarer:

1 Karin Bäckström:

Vad fint Du skriver. Jag har motsatsen till Din bild av vedspis, just nu står risgrynsgröten på spisen och jag behöver inte röra i den för det gör min julklapp från förra året, en mekanisk omrörare, som man sätter fast på kastrullen!

Kommentera här: